Najwyższe osiągi zapewniające krótką drogę hamowania w najważniejszych momentach
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 to opona letnia o wysokiej wydajności do samochodów osobowych o wysokich osiągach.
Została zaprojektowana w celu zapewnienia lepszego prowadzenia i reakcji układu kierowniczego, dodatkowo jest wyposażona w technologię ActiveBraking, która poprawia skuteczność hamowania na suchej i mokrej drodze. Opona Eagle F1 Asymmetric 2 jest często wybierana na fabryczny montaż (OE) przez producentów aut o dużej mocy, ostatnio m.in. w Mercedesie CLS.
Krótsza droga hamowania na suchej i mokrej nawierzchni
Technologia ActiveBraking zapewnia skuteczne zatrzymanie samochodu, gdy liczą się ułamki sekund. Zwiększa ona powierzchnię kontaktu opony z podłożem podczas hamowania. W testach z udziałem opon czołowych konkurentów Eagle F1 Asymmetric 2 hamowała 3 metry krócej na mokrych oraz 2 metry krócej na suchych drogach.
Doskonałe prowadzenie
Zobacz, co naprawdę potrafi Twój sportowy samochód. Krzemionkowa mieszanka bieżnika zwiększa przyczepność, dając pewność prowadzenia na mokrych i suchych drogach. Sztywna osnowa poprawia dokładność sterowania podczas szybkiej jazdy.
Niższe zużycie paliwa
Technologia FuelSaving firmy Goodyear pomaga obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2 . Lekka konstrukcja sprawia, że do wprawienia opony w ruch wystarcza mniej energii, natomiast krzemionkowa mieszanka bieżnika obniża generowanie ciepła.
Opis producenta: Goodyear jest jedną z największych firm oponiarskich na świecie. Firma wytwarza swoje produkty w 49 fabrykach w 22 krajach na całym świecie i zatrudnia ponad 66 tysięcy osób. Dwa centra innowacji w Luksemburgu oraz w USA stale opracowują najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają standardy technologii i wydajności w branży.
Markę Goodyear rozpoznaje dzisiaj niemal każdy kierowca. Co ciekawe, historia nazwy firmy nie pochodzi bezpośrednio od nazwiska założyciela, czyli Franka A. Seiberling'a. Właściciel Goodyear'a chciał uczcić pamięć osoby, bez której nie powstałaby żadna opona czyli Charles'a Goodyear'a. Jego pomysłem jest również oznakowanie produktów Goodyear skrzydlatym butem rzymskiego boga handlu i kupiectwa, Merkurego.
Goodyear zawsze inwestował w nowe technologie i rozwój. Dzięki temu lądownik Apollo 14 został wyposażony w MET (Modularized Equipment Transporter) z oponami Goodyear XLT, a Gary Gabelich mógł ustanowić na oponach ze skrzydlatym logiem, rekord prędkości - ponad 622 mph (około 1000 km/h). Z małej fabryki opon rowerowych której lista płac w 1898 roku wynosiła 217 dolarów, powstał koncern którego wysokość sprzedaży przekracza obecnie 20 bilionów dolarów.