Przyczepność, której Twój SUV potrzebuje na nieprzewidywalnych zimowych drogach
Dunlop Winter Sport 5 SUV to opona zimowa klasy UHP (ultra-high-performance) zaprojektowana do aut klasy SUV. Model Winter Sport 5 to opona stworzona dla kierowców, którzy preferują sportowy styl jazdy i cenią sobie bezkompromisową, najwyższą jakość wykonania.
Lepsze prowadzenie na zaśnieżonych drogach
Zoptymalizowana geometria bieżnika przekłada się na większą sztywność klocków, co zapewnia bardziej równomierny nacisk na nawierzchnię.
Ochrona przed aquaplaningiem
Głębokie rowki obwodowe pozwalają oponie Winter Sport 5 SUV sprawnie odprowadzać wodę i błota pośniegowe, zmniejszając ryzyko aquaplaningu oraz pomagają zachować kontrolę na mokrej drodze.
Znakomita przyczepność boczna na śliskiej nawierzchni
Środkowe lamele biegną równolegle do krawędzi klocków bieżnika i są dłuższe, dlatego skuteczniej pracują podczas jazdy i zapewniają lepszą przyczepność.
Oszczędność paliwa
Specjalna konstrukcja opony Winter Sport 5 SUV zapewnia optymalny rozkład masy na całej powierzchni opony, zmniejszając opory toczenia i zużycie paliwa.
Opis producenta: Opony marki Dunlop są wybierane przez klientów ceniących szybką jazdę oraz komfort. Właśnie osiągi tych opon są głównym argumentem wymienianym przez klientów, przemawiającym za zakupem opon marki Dunlop.
Historię firmy rozpoczął w 1888 roku irlandzki weterynarz John Boyd Dunlop, twórca pierwszej na świecie opony pneumatycznej (napełnianej powietrzem). Wynalazek szybko opatentował, tworząc Dunlop Pneumatic Tyre Co., a po dwóch latach otworzył w Irlandii pierwszą fabrykę. Duży popyt na opony pneumatyczne sprawił, że szybko powstawały nowe fabryki w Europie, USA, Australii oraz Japonii.
Dunlop zawsze był mocno osadzony w sportach motorowych, na swoim koncie producent ma niezliczone trofea w wyścigach Formuły 1 oraz Le Mans 24h. Osiągnięcia na polu sportowym, pozwoliły Dunlopowi opracować 3 rewolucyjne technologie. Pierwszą było odkrycie zjawiska aquaplaningu, czyli poślizgu opony na mokrej nawierzchni. Zbudowanie opony z większą ilością specjalnych nacięć oraz umieszczenie bocznych kanałów zwanych jako "aquajets", pozwoliło na utrzymanie opony przy nawierzchni. Kolejna innowacja to "Denovo" - tzw. samowspierająca się opona. Opony Dunlop Denovo pozwalają kierowcy kontynuować jazdę nawet po przebiciu opony. Najnowszym wynalazkiem jest technologia 3S (Silent running, Sportiness and Safety) czyli cicha, szybka i bezpieczna. Były to trzy kryteria, które wzajemnie się wykluczały, jednak Dunlop znalazł konsensus na połączenie tych atrybutów.
W 1984 doszło do połączenia Goodyear Tire & Rubber Company z Dunlop Pneumatic Tyre Co. na zasadach joint venture. Powstał dzięki temu Goodyear Dunlop Tyres B.V. - największa na świecie organizacja w branży rynku oponiarskiego