Przyczepność niezbędna na nieprzewidywalnych, zimowych drogach
Dunlop Winter Sport 5 to opona zimowa klasy premium, stworzona dla kierowców ceniących sportowy styl jazdy. Występuje w kilkudziesięciu różnych rozmiarach od 15 do 19 cali, w indeksach prędkości do 240 km/h (V). Dunlop Winter Sport 5 to następca modelu SP Winter Sport 4D. Dzięki zwiększonej ilości klocków bieżnika poprawiło się prowadzenie na śniegu, a powiększona głębokość rowków bieżnika zmieniła zachowanie opony na mokrej i śliskiej nawierzchni. Winter Sport 5 to opona stworzona dla kierowców ceniących bezkompromisową, najwyższą jakość wykonania i sportowe osiągi.
Znakomita przyczepność boczna na śliskiej nawierzchni
Innowacyjne, ustawione kątowo lamele centralne wydłużają się, łatwiej się otwierają i mocno trzymają się nawierzchni, co oznacza doskonałą przyczepność boczną na śliskich zimowych drogach.
Lepsze prowadzenie na zaśnieżonych drogach
Zwiększona liczba klocków w oponie Winter Sport 5 oraz dodatkowe krawędzie przylegające do nawierzchni drogi pozwalają uzyskać znakomitą trakcję i świetne prowadzenie na śniegu.
Ochrona przed aquaplaningiem
Głębsze rowki w bieżniku opony pozwalają oponie Winter Sport 5 odprowadzać większe ilości wody i błota pośniegowego, zmniejszając ryzyko aquaplaningu oraz pomagając zachować kontrolę na mokrych drogach.
Oszczędność paliwa
Unikatowa konstrukcja opony Winter Sport 5 przekłada się na optymalny rozkład masy na całej powierzchni opony, zmniejszając opory toczenia i zużycie paliwa.
Opis producenta: Opony marki Dunlop są wybierane przez klientów ceniących szybką jazdę oraz komfort. Właśnie osiągi tych opon są głównym argumentem wymienianym przez klientów, przemawiającym za zakupem opon marki Dunlop.
Historię firmy rozpoczął w 1888 roku irlandzki weterynarz John Boyd Dunlop, twórca pierwszej na świecie opony pneumatycznej (napełnianej powietrzem). Wynalazek szybko opatentował, tworząc Dunlop Pneumatic Tyre Co., a po dwóch latach otworzył w Irlandii pierwszą fabrykę. Duży popyt na opony pneumatyczne sprawił, że szybko powstawały nowe fabryki w Europie, USA, Australii oraz Japonii.
Dunlop zawsze był mocno osadzony w sportach motorowych, na swoim koncie producent ma niezliczone trofea w wyścigach Formuły 1 oraz Le Mans 24h. Osiągnięcia na polu sportowym, pozwoliły Dunlopowi opracować 3 rewolucyjne technologie. Pierwszą było odkrycie zjawiska aquaplaningu, czyli poślizgu opony na mokrej nawierzchni. Zbudowanie opony z większą ilością specjalnych nacięć oraz umieszczenie bocznych kanałów zwanych jako "aquajets", pozwoliło na utrzymanie opony przy nawierzchni. Kolejna innowacja to "Denovo" - tzw. samowspierająca się opona. Opony Dunlop Denovo pozwalają kierowcy kontynuować jazdę nawet po przebiciu opony. Najnowszym wynalazkiem jest technologia 3S (Silent running, Sportiness and Safety) czyli cicha, szybka i bezpieczna. Były to trzy kryteria, które wzajemnie się wykluczały, jednak Dunlop znalazł konsensus na połączenie tych atrybutów.
W 1984 doszło do połączenia Goodyear Tire & Rubber Company z Dunlop Pneumatic Tyre Co. na zasadach joint venture. Powstał dzięki temu Goodyear Dunlop Tyres B.V. - największa na świecie organizacja w branży rynku oponiarskiego