Opona do usportowionych samochodów - technologia DuPont™ Kevlar gwarantuje znakomitą dokładność prowadzenia
Dunlop SP Sport Maxx TT to opona letnia klasy premium do aut o sportowym zacięciu. Występuje w kilkudziesięciu różnych rozmiarach od 16 do 18 cali, w indeksach prędkości do 270 km/h (W).
Precyzja prowadzenia dzięki kevlarowej technologii
W oponie SP Sport Maxx TT zastosowano technologię DuPont™ Kevlar, która oferuje zupełnie nowy poziom parametrów trakcyjnych. Ta bardzo wytrzymała mieszanka usztywnia boczne ściany opony, co zwiększa dokładność prowadzenia. Z kolei technologia Dunlop Touch Technology gwarantuje doskonałe czucie nawierzchni drogi.
Świetne prowadzenie i pokonywanie zakrętów
Konstrukcja bieżnika opony Sport Maxx TT powoduje rozkładanie nacisku równomiernie na całą powierzchnię styku opony z nawierzchnią, poprawiając prowadzenie na mokrych i suchych nawierzchniach. Płynne przechodzenie od jazdy na wprost do skrętu daje kierowcy więcej czasu na wyczucie drogi i zareagowanie, nawet przy dużych prędkościach. Sztywne klocki barku zwiększają stabilność podczas zakręcania.
Doskonała przyczepność i skuteczne hamowanie
Unikatowa mieszanka bieżnika zawierająca system nanocząsteczek pochodzący wprost ze sportu samochodowego zapewnia bezkonkurencyjną przyczepność i krótką drogę hamowania na mokrych i suchych nawierzchniach. Asymetryczny układ rowków bieżnika dodatkowo zwiększa przyczepność, poprawiając kontrolę nad pojazdem przy prędkościach autostradowych.
Opis producenta: Opony marki Dunlop są wybierane przez klientów ceniących szybką jazdę oraz komfort. Właśnie osiągi tych opon są głównym argumentem wymienianym przez klientów, przemawiającym za zakupem opon marki Dunlop.
Historię firmy rozpoczął w 1888 roku irlandzki weterynarz John Boyd Dunlop, twórca pierwszej na świecie opony pneumatycznej (napełnianej powietrzem). Wynalazek szybko opatentował, tworząc Dunlop Pneumatic Tyre Co., a po dwóch latach otworzył w Irlandii pierwszą fabrykę. Duży popyt na opony pneumatyczne sprawił, że szybko powstawały nowe fabryki w Europie, USA, Australii oraz Japonii.
Dunlop zawsze był mocno osadzony w sportach motorowych, na swoim koncie producent ma niezliczone trofea w wyścigach Formuły 1 oraz Le Mans 24h. Osiągnięcia na polu sportowym, pozwoliły Dunlopowi opracować 3 rewolucyjne technologie. Pierwszą było odkrycie zjawiska aquaplaningu, czyli poślizgu opony na mokrej nawierzchni. Zbudowanie opony z większą ilością specjalnych nacięć oraz umieszczenie bocznych kanałów zwanych jako "aquajets", pozwoliło na utrzymanie opony przy nawierzchni. Kolejna innowacja to "Denovo" - tzw. samowspierająca się opona. Opony Dunlop Denovo pozwalają kierowcy kontynuować jazdę nawet po przebiciu opony. Najnowszym wynalazkiem jest technologia 3S (Silent running, Sportiness and Safety) czyli cicha, szybka i bezpieczna. Były to trzy kryteria, które wzajemnie się wykluczały, jednak Dunlop znalazł konsensus na połączenie tych atrybutów.
W 1984 doszło do połączenia Goodyear Tire & Rubber Company z Dunlop Pneumatic Tyre Co. na zasadach joint venture. Powstał dzięki temu Goodyear Dunlop Tyres B.V. - największa na świecie organizacja w branży rynku oponiarskiego.