Wyczynowa opona na nieprzewidywalną zimową pogodę
Dunlop SP Winter Sport 3D to opony zimowe do samochodów osobowych, które fabrycznie były wyposażone w felgi aluminiowe i opony niskoprofilowe o dużej średnicy. Zaprojektowane z myślą o zapewnieniu doskonałej przyczepności w niskich temperaturach na suchej, mokrej i zaśnieżonej drodze. Specjalna mieszanka gumowa zachowuje wysoką elastyczność w niskich temperaturach.
Znakomita przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni
Specjalna mieszanka krzemionkowa zachowuje elastyczność w niskich temperaturach, zapewniając świetną przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni. Na poprawę przyczepności wpływa również równomierne rozłożenie nacisku na cały obszar styku opony z podłożem.
Odporność na zjawisko aquaplaning
Kierunkowe rowki tworzą układ błyskawicznego i pozbawionego drgań odprowadzania wody, wyraźnie zwiększając odporność na zjawisko aquaplaningu.
Doskonałe prowadzenie na suchej nawierzchni
W oponie SP Winter Sport 3D zastosowano technologię Dunlop Touch Technology. Poprawia ona wyczucie drogi, co ma ogromne znaczenie dla precyzji prowadzenia i zachowania kontroli nad pojazdem. Nowy układ wzajemnie blokujących się klocków 3D tworzy jednorodny obszar w strefie barku, optymalizując prowadzenie i stabilność na suchych nawierzchniach.
Dobre prowadzenie w każdych warunkach zimą
Dzięki trzem różnym krojom lameli w starannie dobranych częściach bieżnika opona Winter Sport 3D świetnie radzi sobie na każdym rodzaju nawierzchni podczas zimy.
Opis producenta: Opony marki Dunlop są wybierane przez klientów ceniących szybką jazdę oraz komfort. Właśnie osiągi tych opon są głównym argumentem wymienianym przez klientów, przemawiającym za zakupem opon marki Dunlop.
Historię firmy rozpoczął w 1888 roku irlandzki weterynarz John Boyd Dunlop, twórca pierwszej na świecie opony pneumatycznej (napełnianej powietrzem). Wynalazek szybko opatentował, tworząc Dunlop Pneumatic Tyre Co., a po dwóch latach otworzył w Irlandii pierwszą fabrykę. Duży popyt na opony pneumatyczne sprawił, że szybko powstawały nowe fabryki w Europie, USA, Australii oraz Japonii.
Dunlop zawsze był mocno osadzony w sportach motorowych, na swoim koncie producent ma niezliczone trofea w wyścigach Formuły 1 oraz Le Mans 24h. Osiągnięcia na polu sportowym, pozwoliły Dunlopowi opracować 3 rewolucyjne technologie. Pierwszą było odkrycie zjawiska aquaplaningu, czyli poślizgu opony na mokrej nawierzchni. Zbudowanie opony z większą ilością specjalnych nacięć oraz umieszczenie bocznych kanałów zwanych jako "aquajets", pozwoliło na utrzymanie opony przy nawierzchni. Kolejna innowacja to "Denovo" - tzw. samowspierająca się opona. Opony Dunlop Denovo pozwalają kierowcy kontynuować jazdę nawet po przebiciu opony. Najnowszym wynalazkiem jest technologia 3S (Silent running, Sportiness and Safety) czyli cicha, szybka i bezpieczna. Były to trzy kryteria, które wzajemnie się wykluczały, jednak Dunlop znalazł konsensus na połączenie tych atrybutów.
W 1984 doszło do połączenia Goodyear Tire & Rubber Company z Dunlop Pneumatic Tyre Co. na zasadach joint venture. Powstał dzięki temu Goodyear Dunlop Tyres B.V. - największa na świecie organizacja w branży rynku oponiarskiego