Pewna dynamiczna jazda dzięki przyczepności i skuteczności hamowania na wyczynowym poziomie
Dunlop Sport Maxx RT to opona letnia klasy premium Występuje w kilkudziesięciu różnych rozmiarach od 17 do 20 cali, w indeksach prędkości do 300 km/h (Y).
Znakomita przyczepność
Opona Sport Maxx RT zapewnia doskonałą przyczepność na mokrych i suchych nawierzchniach dzięki adaptacyjnej mieszance. Polimery opracowane na potrzeby sportów motorowych adaptują się do nawierzchni drogi, maksymalizując kontakt z jezdnią i zwiększając przyczepność.
Krótsza droga hamowania przy wysokich prędkościach
Innowacyjne bloki bieżnika Short Braking firmy Dunlop pomagają w uzyskiwaniu krótszej drogi hamowania w przypadku jazdy z dużymi prędkościami. Zaprojektowane do szybkiej, dynamicznej jazdy, te dodatkowo usztywnione bloki bieżnika zwiększają kontakt z nawierzchnią podczas hamowania.
Lepsza kontrola na zakrętach
Ciesz się stabilną jazdą przy dużych prędkościach z płynnymi przejściami z prostych na łuki. Masywne zewnętrzne barki zwiększają stabilność i kontrolę podczas pokonywania zakrętów.
Aerodynamiczny kształt
Opona Sport Maxx RT posiada lekką konstrukcję zmniejszającą opory toczenia, co obniża zużycie paliwa i emisję CO2.
Opis producenta: Opony marki Dunlop są wybierane przez klientów ceniących szybką jazdę oraz komfort. Właśnie osiągi tych opon są głównym argumentem wymienianym przez klientów, przemawiającym za zakupem opon marki Dunlop.
Historię firmy rozpoczął w 1888 roku irlandzki weterynarz John Boyd Dunlop, twórca pierwszej na świecie opony pneumatycznej (napełnianej powietrzem). Wynalazek szybko opatentował, tworząc Dunlop Pneumatic Tyre Co., a po dwóch latach otworzył w Irlandii pierwszą fabrykę. Duży popyt na opony pneumatyczne sprawił, że szybko powstawały nowe fabryki w Europie, USA, Australii oraz Japonii.
Dunlop zawsze był mocno osadzony w sportach motorowych, na swoim koncie producent ma niezliczone trofea w wyścigach Formuły 1 oraz Le Mans 24h. Osiągnięcia na polu sportowym, pozwoliły Dunlopowi opracować 3 rewolucyjne technologie. Pierwszą było odkrycie zjawiska aquaplaningu, czyli poślizgu opony na mokrej nawierzchni. Zbudowanie opony z większą ilością specjalnych nacięć oraz umieszczenie bocznych kanałów zwanych jako "aquajets", pozwoliło na utrzymanie opony przy nawierzchni. Kolejna innowacja to "Denovo" - tzw. samowspierająca się opona. Opony Dunlop Denovo pozwalają kierowcy kontynuować jazdę nawet po przebiciu opony. Najnowszym wynalazkiem jest technologia 3S (Silent running, Sportiness and Safety) czyli cicha, szybka i bezpieczna. Były to trzy kryteria, które wzajemnie się wykluczały, jednak Dunlop znalazł konsensus na połączenie tych atrybutów.
W 1984 doszło do połączenia Goodyear Tire & Rubber Company z Dunlop Pneumatic Tyre Co. na zasadach joint venture. Powstał dzięki temu Goodyear Dunlop Tyres B.V. - największa na świecie organizacja w branży rynku oponiarskiego.