Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/740 z 25 maja 2020 z dniem 1 maja 2021 wchodzą w życie nowe wymogi europejskie dotyczące oznaczeń etykiet na oponach.
- produkty, które do tej pory miały etykietę E będą oznaczone etykietą D
- z etykiet zostają usunięte oznaczenia F i G, które zastąpi oznaczenie E
- zewnętrzny hałas toczenia będzie definiowany w skali A,B,C zamiast fal dźwiękowych
- dla opon zimowych dodano piktogram 3PMSF (trzy szczyty) i/lub piktogram lodowy
Zgodnie z w/w rozporządzeniem opony wprowadzone do obrotu przed 1 maja 2021 mogą być oznaczone starym systemem etykietowania.
Opis
Bridgestone, mimo że powstał dopiero w latach 30-tych XIX wieku, jest obecnie jednym z trzech największych potentatów w branży opon. Firma założona przez syna krawca Shojiro Ishibashi, na początku działalności produkowała obuwie. Produkt ten był tak dobry, że został zaadoptowany przez japońskie wojsko. Pierwsza opona została wyprodukowana w 1930 roku. Chcąc przystąpić do ekspansji innych rynków, Ishibashi wiedział że firma musi mieć dobrze kojarzącą się nazwę. Przetłumaczone zostało nazwisko założyciela, i tak oto powstała nazwa Bridgestone (Ishi-bashi). Bridgestone staje się głównym dostawcą dla aut i motocykli takich jak Honda, Suzuki, Toyota i Yamaha. W miarę rozwoju swojej działalności, Bridgestone dokonuje zakupu firmy Firestone Tire and Rubber Company, jednak przez długi czas obie firmy pozostają osobnymi podmiotami. W 1996 roku do grupy dołącza Dayton.
Bridgestone odnosi również liczne sukcesy w Formule 1, a od 2007 roku staje się jedynym dostawcą opon dla F1.
Opony Bridgestone są wysokiej klasy produktem, cenionym przez kierowców na całym świecie. Wysoka jakość w porównaniu z umiarkowaną ceną, jest atutem którym Bridgestone zdobył pozycję lidera w branży.