Procedura reklamacyjna i gwarancje producentów.



W przypadku konieczności reklamowania towaru zakupionego w naszym sklepie należy skontaktować się z Działem Obsługi Klienta elektronicznie, pod adresem mailowym reklamacje@motopon.pl lub telefonicznie - pod nr telefonu infolinii 801501502. Umożliwi to szybkie i sprawne rozpoczęcie procedury reklamacyjnej. Rękojmia za wady fizyczne jest ważna przez okres 2 lat. Warunki gwarancji są określane indywidualnie przez producenta. Kupujący może wybrać, z której formy skorzysta.



Szczegółowe Warunki Gwarancji na opony następujących marek:


DĘBICA


Opony osobowe,dostawcze i 4x4

60 miesięcy od daty produkcji lub 60 miesięcy od daty zakupu; w przypadku uznania klientowi przysługuje częściowy zwrot pieniędzy zależny od pozostałej części bieżnika.


Opony rolnicze i przemysłowe-średnica osadzenia do 10 cali

12 miesięcy od daty sprzedaży,lecz nie dłużej,niż 36 miesięcy od daty produkcji; w przypadku uznania reklamacji w ciągu roku od daty zakupu klientowi przysługuje nowa opona lub zwrot pieniędzy. 


Opony rolnicze i przemysłowe-średnica osadzenia powyżej 10 cali

60 miesięcy od daty produkcji lub 60 miesięcy od daty zakupu; w przypadku uznania reklamacji klientowi przysługuje częściowy zwrot pieniędzy zależny od pozostałej bieżnika. 


KORMORAN


Opony ciężarowe całostalowe

36 miesięcy od daty zakupu (maksymalny okres przechowywania opon wynosi 36 miesięcy), w przypadku uznania reklamacji w ciągu okresu gwarancji klientowi przysługuje częściowy zwrot pieniędzy zależny od pozostałej bieżnika.


Opony osobowe i dostawcze

gwarancja obejmuje użytkowanie wyrobu do zużycia oryginalnego bieżnika do wskaźnika TWI, po osiągnięciu którego wyrób jest traktowany jako zużyty i nie podlega gwarancji; w przypadku uznania reklamacji w ciągu okresu gwarancji klientowi przysługuje nowa opona.


Opony rolnicze napędowe radialne

60 miesięcy od daty produkcji; w przypadku uznania reklamacji klientowi przysługuje częściowy zwrot pieniędzy zależny od pozostałej bieżnika. 


Opony diagonalne

54 miesięcy od daty produkcji; w przypadku uznania reklamacji klientowi przysługuje częściowy zwrot pieniędzy zależny od pozostałej bieżnika.


PIRELLI, COURIER, CEAT


Opony osobowe,dostawcze i 4x4

24 miesiące od daty zakupu, lecz nie dłużej niż 36 miesięcy od daty produkcji; w przypadku uznania reklamacji w ciągu 24 miesięcy od daty zakupu klientowi przysługuje nowa opona, po upływie 24 miesięcy od daty zakupu do końca okresu gwarancji klientowi przysługuje częściowy zwrot pieniędzy zależny od pozostałej części bieżnika.


Opony ciężarowe

36 miesięcy od daty zakupu, lecz nie dłużej niż 48 miesięcy od daty produkcji; w przypadku uznania reklamacji klientowi przysługuje zakup nowej opony z rabatem zależnym od pozostałej części bieżnika.


GOODYEAR, DUNLOP, FULDA


Opony ciężarowe

48 miesięcy od daty zakupu lub 60 miesięcy od daty produkcji, przy czym opona nie może być starsza niż 8 lat; w przypadku uznania reklamacji klientowi przysługuje częściowy zwrot pieniędzy zależny od pozostałej części bieżnika.


Opony osobowe,dostawcze,4x4 i motocyklowe

60 miesięcy od daty produkcji lub 60 miesięcy od daty zakupu; w przypadku uznania reklamacji klientowi przysługuje częściowy zwrot pieniędzy zależny od pozostałej części bieżnika.


Opony rolnicze i przemysłowe-średnica osadzenia do 10 cali

12 miesięcy od daty sprzedaży, lecz nie dłużej niż 36 miesięcy od daty produkcji; w przypadku uznania reklamacji częściowy zwrot pieniędzy zależny od pozostałej części bieżnika.


Opony rolnicze i przemysłowe-średnica osadzenia powyżej 10 cali

60 miesięcy od daty produkcji lub 60 miesięcy od daty zakupu; w przypadku uznania reklamacji częściowy zwrot pieniędzy zależny od pozostałej części bieżnika.


BRIDGESTONE, FIRESTONE, DAYTON


24 miesiące od daty zakupu, lecz nie więcej niż 60 miesięcy od daty produkcji; w przypadku uznania reklamacji klientowi przysługuje częściowy zwrot pieniędzy zależny od pozostałej bieżnika.


CONTINENTAL, BARUM, UNIROYAL, MABOR, VIKING, SEMPERIT, MATADOR


Opony ciężarowe,osobowe,dostawcze,4x4,przemysłowe

60 miesięcy od daty produkcji; w przypadku uznania reklamacji złożonej przez konsumenta (użytkownika eksploatującego oponę nie zarobkowo[w praktyce dotyczy to tylko w części użytkowników opon osobowych]) w ciągu 24 miesięcy od daty zakupu klientowi przysługuje nowa opona lub zwrot pieniędzy, po tym okresie lub gdy reklamujący nie jest konsumentem, klientowi przysługuje zakup nowej opony z rabatem zależnym od pozostałej części bieżnika.


MITAS (wszystkie opony)

CONTINENTAL (rolnicze)


60 miesięcy od daty produkcji; w przypadku uznania reklamacji klientowi przysługuje częściowy zwrot pieniędzy zależny od pozostałej części bieżnika.


SAVA


Opony osobowe i dostawcze

warunki identyczne jak w przypadku opon osobowych i dostawczych marki DĘBICA.


Opony ciężarowe

36 miesięcy od daty zakupu lub 48 miesięcy od daty produkcji (nie dłużej niż 8 lat od daty produkcji); w przypadku uznania reklamacji klientowi przysługuje częściowy zwrot pieniędzy zależny od pozostałej części bieżnika.


MICHELIN, KLEBER, BF GOODRICH, TIGAR, 


Opony osobowe,dostawcze i 4x4

gwarancja obejmuje użytkowanie wyrobu do zużycia oryginalnego bieżnika do wskaźnika TWI, po osiągnięciu którego wyrób jest traktowany jako zużyty i nie podlega gwarancji; w przypadku uznania reklamacji w ciągu okresu gwarancji klientowi przysługuje nowa opona.


Opony rolnicze i przemysłowe

gwarancja obejmuje użytkowanie wyrobu do zużycia oryginalnego bieżnika do wskaźnika TWI, po osiągnięciu którego wyrób jest traktowany jako zużyty i nie podlega gwarancji; w przypadku uznania reklamacji klientowi przysługuje zakup opony z rabatem zależnym od pozostałej części bieżnika.


Opony ciężarowe MICHELIN

36 miesięcy od daty zakupu (maksymalny okres przechowywania opon wynosi 36 miesięcy), w przypadku uznania reklamacji w ciągu okresu gwarancji klientowi przysługuje częściowy zwrot pieniędzy zależny od pozostałej bieżnika.


STOMIL POZNAŃ


Wszystkie opony

24 miesiące od daty zakupu, lecz nie dłużej niż 36 miesięcy od daty produkcji;

w przypadku uznania reklamacji do roku od daty zakupu klientowi przysługuje nowa opona lub zwrot pieniędzy, po okresie roku od daty zakupu do końca okresu gwarancji klientowi przysługuje częściowy zwrot pieniędzy zależny od pozostałej części bieżnika.


STARCO


Wszystkie opony z oferty


24 miesiące od daty zakupu; w przypadku uznania reklamacji klientowi przysługuje częściowy zwrot pieniędzy zależny od pozostałej części bieżnika.


FULLRUN, SATOYA, ANNAITE, CHENGSHAN


Opony ciężarowe


24 miesiące od daty zakupu, lecz nie więcej niż 36 miesięcy od daty produkcji; w przypadku uznania reklamacji klientowi przysługuje częściowy zwrot pieniędzy zależny od pozostałej części bieżnika. Opony w których zużycie bieżnika przekroczyło 50% nie podlegają reklamacji.